piątek, 30 listopada 2012

Szybko minęło



Witam was!
Tydzień ten szybko minął, jak zwykle dużo nauki, obowiązków domowych, a ja nie mam czasu nawet zerknąć tu. Ale mniejsza z tym.
Nawet w Andrzejki nie dali nam spokoju z kartkówką z fizyki i poprawą z języka angielskiego. No cóż, z fizyki dobrze mi poszło, liczę na chociaż 4 :). Dziś dzień w szkole był w porządku. Mieliśmy na 9 i tylko do 11:30, więc dobrze.
Przejdźmy do tego co miałam zaplanowane w poście ^^


                                                              ANDRZEJKI

Andrzejki (znane też jako Jędrzejki lub Jędrzejówki) – wieczór wróżb odprawianych w nocy z 29 na 30 listopada, w wigilię świętego Andrzeja, patrona Szkocji, Grecji i Rosji. Pierwsza polska wzmianka literacka o nim pojawiła się w 1557 za sprawą Marcina Bielskiego[1].
Dzień ten przypada na końcu lub na początku roku liturgicznego. Andrzejki są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.
W Szkocji, jako święto bankowe, hucznie obchodzony jest dzień świętego Andrzeja, tj. 30 listopada, tam czci się go hucznie jedząc i pijąc.

* informacje z:  http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzejki

Ja osobiście dziś nie obchodzę Andrzejek, gdyż się rozchorowałam....
A wy?;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz